یکتا صدا
 
یکتا صدا
وقتی خانم‌های سالمند محله را می‌بینم که صبح زود همدیگر را خبر می‌کنند و در نزدیک‌ترین پارک محل، پیاده‌روی و نرمش می‌کنند دلم شاد می‌شود و با خود می‌گویم: «کاش وقتی من هم به سن و سال آنها رسیدم، همینقدر سر حال و سرزنده باشم.»

به گزارش نیک صالحی به نقل از چهاردیواری ؛ واقعیت این است که میزان سلامتی و شادابی سالمندان ارتباط مستقیمی با فعالیت و تحرک هدفمند ورزشی آنان دارد.این تمرینات نه تنها سلامت جسمی آنان را ارتقا می‌بخشد، بلکه روحیه سالمند را نیز با نشاط می‌کند.

ورزش سلامتی است

همایون نجاتی سالمند شصت و هفت ساله‌ای است که از مدتی قبل دچار دردهای مفصلی شده بود. وی می‌گوید: وقتی به دکتر مراجعه کردم مرا به دقت معاینه کرد و تعدادی عکس از مفاصل دردناک من گرفتند و دکتر بررسی کرد، بعد مقداری دارو و یک برنامه ورزشی برایم تجویز کرد و گفت: این دارو‌ها بدون برنامه ورزشی‌ فقط ده درصد مشکل تو را حل می‌کند. اصل ورزش کردن است.

من هم برنامه ورزشی تجویز شده را مثل قرصی که سر ساعت باید مصرف می‌کردم به کار بستم.اوایل برایم سخت بود. بدنم درد می‌گرفت و حسابی خسته می‌شدم، اما کم‌کم احساس کردم دارد دردها کم می‌شود و نیروی جوانی را باز می‌یابم.

اضافه وزنم کاهش یافت و احساس خمودگی‌ام از بین رفت و کم‌کم فراموش کردم که روزی درد داشتم. وقتی دوباره به دکتر مراجعه کردم از من خواست فقط نرمش روزانه را ادامه دهم و گفت دیگر به هیچ دارویی نیاز نداری.

دکتر آیدین ظریفی متخصص فیزیولوژی ورزشی می‌گوید: تمرینات منظم ورزشی در زنان و مردان سبب کاهش فشار خون، پایین آوردن تعداد ضربان قلب و کاهش درصد چربی بدن می‌شود و تمام​ این موارد به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. به علاوه، ورزش‌های همراه با تحمل وزنه، سبب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان بخصوص در خانم‌ها می‌شود.

چرا ورزش

مریم توکلی، بانوی بازنشسته آموزش و پرورش و دارای 70 سال سن را در پارک در حال کار با دستگاه‌های ورزشی می‌بینم. از او می‌پرسم چرا ورزش می‌کنید؟می‌گوید: یادت می‌آید وقتی بچه بودی عروسک‌های کوکی را کوک می‌کردی تا یک مسافتی راه بروند؟ آدم هم با نیروی اولیه جوانی تا یک عمری می‌تواند بدون تمرین و ورزش سر پا باشد بعد باید دوباره در عضلاتش نیرو ذخیره کند تا بتواند به همان خوبی قبل ادامه دهد. من هم دارم خودم را کوک می‌کنم!

متخصصان فیزیولوژی ورزش معتقدند با افزایش سن تغییرات زیادی در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شود. مثلا قدرت عضله قلب، ظرفیت ریه و کارایی عضلات و مفاصل کم می‌شود، استخوان‌ها دچار ضعف و پوکی می‌شوند، چربی و قند خون افزایش می‌یابد و میزان آب بدن و عضلات کاهش می‌یابد، اما با انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و مداوم می‌توان تا حد زیادی از این تغییرات پیشگیری یا آنها را درمان کرد.

خوب است بدانید ورزش و فعالیت بدنی منظم و مداوم باعث کاهش مرگ و میر می‌شود، وزن را کنترل کرده و احتمال ابتلا به سرطان را کم می‌کند. باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود و نشاط را به زندگی برمی‌گرداند، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و باعث حفظ استقلال شما می‌شود. عوارض پیری را به تاخیر انداخته از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. توده‌های عضلانی، قدرت، انعطاف‌پذیری و انرژی شما را حفظ می‌کند و رضایت شما را از زندگی افزایش می‌دهد.

شما برای ورزش نکردن چه دلایل قانع‌کننده‌ای دارید؟!

توصیه‌ای برای سالمندان

تصمیم بگیرید ​ به صورت مداوم ورزش کنید و بهتر است بدانید تمرینات استقامتی یا هوازی برای شما بهترین نوع است. از میان ورزش‌های پیاده‌روی، دویدن ملایم، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی یکی را به فراخوار شرایط خود انتخاب کنید. البته پیاده‌روی ساده‌ترین و بهترین ورزش برای دوره سالمندی است.

ورزش را با سه روز در هفته شروع کنید و آن را به پنج یا هفت روز در هفته برسانید.معمولا با پیاده‌روی آهسته شروع می‌شود و بتدریج سرعت و شدت آن افزایش می‌یابد، اما باید ضربان قلب بالا رفته و تعریق ایجاد شود.در ابتدا هر وقت خسته شدید استراحت کنید و بتدریج روزی دو سه دقیقه به پیاده‌روی خود اضافه کنید تا به نیم یا یک ساعت برسد.

قبل از ورزش باید کمی نرمش کنید تا بدنتان گرم شود. پرداختن به یک فعالیت ورزشی بدون گرم کردن عضلات فقط باعث درد و آسیب می‌شود. خیلی از مردم تلاش می‌کنند قبل از شروع فعالیت ورزشی با دوش گرم گرفتن یا استفاده از کیسه‌های آب گرم مفاصل خود را گرم کنند و به این ترتیب مفاصل خود را به اندازه کافی نرم کنند.

ورزش و سلامت مغزی

مطالعات جدید نشان می‌دهد انجام تمرینات بدنی ملایم به مدت یک سال می‌تواند اندازه هیپوکامپ که با حافظه در ارتباط است در مغز افراد مسن تر افزایش داده و عملکرد حافظه فضایی افراد را بهبود بخشد.

پژوهشی که تحت نظارت محققان دانشگاه‌های پیتزبورگ، ایلی نویز، رایس و دانشگاه ایالت اوهایو انجام گرفت نشان داد گروهی از سالمندان که حرکات ایروبیک و هوازی انجام می‌دادند به ترتیب در قسمت چپ و راست هیپوکامپ 2.12 درصد و 1.97 درصد رشد داشته‌اند.همچنین حافظه فضایی افراد گروه اول حاکی از پیشرفت بود که این پیشرفت به دلیل افزایش اندازه هیپوکامپ بود.

نکات مهم قبل از ورزش

افرادی که بیماری‌های غیرقابل کنترل دارند مثل دیابت و فشار خون باید قبل از انجام ورزش به طور کامل بیماری‌شان چک شود و تحت نظر پزشک ورزش خود را شروع کنند.افراد چاق باید ابتدا پیاده‌روی را در آب و استخر انجام دهند تا فشار و بار وارده بر پا کمتر شود.

افراد سالمند باید ابتدا ورزش را به طور گروهی انجام دهند تا انگیزه ورزش ایجاد شود و بعد از ایجاد انگیزه می‌توانند به تنهایی ورزش کنند.برنامه ورزشی مناسب که متشکل از تمرینات هوازی، مقاومتی و ورزش‏های انعطاف‏پذیری عمومی بدن و حرکت مفصلی باشد، اگر با سایر اقدامات درمانی نظیر کاهش وزن، تجویز دارو، فیزیوتراپی و جراحی توأم شود، اثرات سوء استئوآرتریت را بر زندگی بیماران به حداقل می‏رساند.

تجویز ورزش باید چهار هدف اصلی شامل آمادگی قلبی عروقی، افزایش قدرت، ازدیاد انعطاف‏پذیری و افزایش حرکت مفصل را تأمین کند.


برچسب‌ها: پزشکی, سلامت, برای سلامتی
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید
دو دختر دانشجو که اهل کردکوی بودند از تهران سوار اتوبوس گرگان می شوند . با توجه به اینکه حرکت اتوبوس ها از تهران به گرگان شب صورت می گیرد این دو نفر خوابشان می برد و وقتی بیدار شدند که اتوبوس به گرگان رسیده بود .

با پیاده شدن سایر مسافرین راننده اتوبوس که افکار شیطانی در ذهنش تنیده بود به این دو دختر قول می دهد که آنها را به کردکوی می رساند .

این راننده برای اینکه نقشه خود را عملی کند از جاده قدیم گرگان کردکوی یا همان جاده شاه عباسی می رود که خلوت بود .

نزدیکی های خط روستای بالاجاده که در چند کیلومتری کردکوی قرار دارد اتوبوس به کناری می رود و راننده اتوبوس و همدستانش به زور به این دو دختر در حالی که آنها ممانعت می کردند ، تجاوز کردند .

عاملان این هتک حرمت دو نفر بودند که یک نفر آنها دستگیر شده و یک نفر هم متواری شده و گفته می شود قصد دارد از مرز ترکیه به خارج از کشور فرار کند .

همچنین منابع خبری از صدور حکم اعدام برای این مجرمان تجاوز به عنف خبر می دهند .

البته نقل هایی هم حاکی از زد و بند و وعده های راننده ها به این دو دختر و اغفال آنها بوده که اتوبوس بعد از رسیدن به کردکوی مسافرینش همه پیاده شدند و اتوبوس از داخل شهر به سمت روستای بالاحاده رفت و این اتفاق روی داد .

در حال حاضر با شکایت این دو دختر مراجع قضایی به دنبال واقعیت موضوع هستند هر چند که فرد فراری همچنان تحت تعقیب قرار دارد .


برچسب‌ها: تجاوز, دختر دانشجو, جاده گرگان, تجاوز وحشیانه به دو دختر
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید

لوزالمعده دو نوع ترشح داخلی و خارجی دارد.

خارجی آن باعث هضم غذا می شود و داخلی آن انسولین دارد که قند خون را تنظیم می کند

و کم شدن این هورمون باعث ایجاد بیماری قند می شود

............................................................

قند سوخت بدن است و تمام نشاسته ها با کمک ویتامین تبدیل به قند می شوند

...........................................................

اگر جرقه ی ویتامین ث نباشد قند نمیسوزد و به روی دستگاه تنظیم کننده فشار می آورد


برچسب‌ها: طب سنتی, پزشکی
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید

میگرن

علامت اصلی میگرن معمولاً سردرد ضربانداری است که می تواند بسیار شدید باشد. بسیاری از افراد علائم دیگری مانند تهوع ، استفراق ، و حساسیت به صدا و نور را هم تجربه می کنند. درد میگرنی می تواند با یک علامت هشدار دهنده (aura ) که قبل از سردرد شروع می شود همراه باشد. عوامل شروع کننده حمله سردرد میگرنی در افراد مختلف معمولاً متفاوت است. بنابراین در manage میگرن هر فرد می تواند با شناسائی عوامل شروع کننده حمله سردردش اولین گام را بسوی کنترل حملات میگرنی بردارد.
عوامل احتمالی مربوط به تغذیه ، شیوه زندگی ، داروها و عوامل هورمونی شروع کننده حملات میگرنی
1- مصرف الکل- سیگار
2- استرس
3- قرصهای جلوگیری از بارداری
4- پریود ماهیانه در خانم ها و تخمک گذاری
5- خواب مختل و خستگی
6- پنیرهای مانده
7- بلوغ و یائسگی
8- مواد نگهدارنده، اضافه شونده به غذاها
9- خوردن نا منظم
10- مصرف قهوه زیاد
11- شکلات
12- ورزشهای ناگهانی و شدید
13- داروها ( قرصهای جلوگیری از حاملگی ، داروهای ضد آسم ، آنتی بیوتیک ) عوامل محیطی: نور (نور مستقیم خورشید، لامپهای چشمک زن ، لامپ های فلورسنت) بوها ( بوی عطر و دود سیگار ) تغییرات فشارهای بارومتریک ( مثل سوار شدن در هواپیما )
خوشبختانه راههای موثری برای کنترل حملات میگرنی موجود می باشد. تغییر دادن بعضی از عادات و شیوه زندگی و استفاده از درمانهای داروئی در پیشگیری از حملات میگرنی موثر هستند. تغییرات رفتاری شامل دریافت غذای منظم ، کاهش استرس و بکار بردن تکنیکهای relax بودن و دوری از عوامل شروع کننده میگرن.
روشهای موثر برای کاهش دادن استرس و ایجاد relaxation اگرچه استرس به صورت یک بخش ثابت زندگی همه افراد در آمده است اما افراد مبتلا به میگرن به صورت اختصاصی نسبت به اثرات استرس آسیب پذیر هستند.

راههای ساده زیر برای کنترل استرس:
-استراحت کافی
شرکت در فعالیتهای آثروبیک ( فعالیتهای ورزشی که با مصرف اکسیژن همراه هستند) حتی راه رفتن به مدت 20 تا 30 دقیقه ، 3 تا 4 بار در هفته می تواند موثر باشد.
- دریافت وعده های غذایی در فواصل زمانی مناسب
- اجتناب از مصرف مواد غذایی که بعنوان شروع کننده حملات میگرنی مطرح هستند.
- منشاء استرس در زندگی خود را شناسائی و برای رته حل ها آن کار کنید.
- یاد بگیرید که در مواجه با حوادث غیر معمول ابتدا بنشینید و relax باشید.

درمان دارویی:
طیف زیادی از داروها می تواند در درمان و پیشگیری از میگرن موثر باشد. جهت برخورداری از این درمانها به مرکز بهداشت و درمان مراجعه کنید.
برچسب‌ها: میگرن, پزشکی
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید

دوستی،در حقیقت گرایشی ریشه دار و نیرومند در وجود دو انسان است 

که شادمانی و سعادت یکدیگر را گسترش می دهند


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید
نوشته شده در تاريخ توسط امید

یـــکــتا صـــدا با افتــــخار تـــقدیـــم می کـــند...

دوشنبه 22 اسفند 90 ساعت 21:45 سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران
 اولین کنسرت زنده ی علی عبدالمالکی به بزرگترین و با شکوه ترین کنسرت سال تبدیل شد .

حضور بیش از 2500 نفر از مشتاقان واقعی این خواننده و استقبال بی سابقه ،علی عبدالمالکی را به تحسین واداشت بطوریکه او هر لحظه به شکر گزاری از درگاه خداوند پرداخت . آغاز کنسرت با قطعه بی نظیر هی تو شور و شعفی وصف ناپذیر در بین تماشاچیان ایجاد کرد . اجرای بیش از 15 قطعه از آثار پخش شده و 4 قطعه جدید گرما بخش کنسرت بود . قطعات جدید شامل انگاری مریضم ، مادر ، عشق منی و حالیت نیست بود که قطعه اخیر با استقبال شگفت انگیزی مواجه شد بطوریکه خواننده مجبور به اجرای مجدد شد . از نکات تحسین برانگیز این کنسرت تشکر زائد الوصف عبدالمالکی از مادرش بود .
هنرمندانی از جمله شهرام شکوهی ، امید جهان ، نصراله رادش ، نفیسه روشن ، سامان گوران ، مرتضی پاشایی ، سيد مهدي رحمتی ، سید علی ضیا و .... مورد تشویق اکثر حضار قرار گرفتند .

عکسهایی از این کنسرت زیبا که توسط عکاس و خبرنگار رسانه فرهنگی و هنری گانجا تهیه شده به صورت احتصاصی تقدیم شما عزیزان میگردد.



بــرای دانلود عکس ها به ادامــه مطلب بـروید

برچسب‌ها: تصاویر کنسرت علی عبدالمالکی, عکس های کنسرت علی عبدالمالکی, دانلود تصاویر کنسرت علی عبدالمالکی, دانلود کنسرت علی عبدالمالکی

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید

تنظیـم ، میکس و مسترینگـــ : علی عبدالمالکی


دانلود در ادامه مطلب


برچسب‌ها: آهنگ جدید امیدجهان با تنظیم علی عبدالمالکی

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید

((تنظیم:علی عبدالمالکی))



دانلود در ادامه مطلب


برچسب‌ها: دانلود آهنگ برگ, ایمان سیاهپوشان

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید

آهنگ جديد و بسیار زيبای شهرام صالحی به نام نارفیق

 تنظیم :( علی عبدالمالکی )



دانــلــود در ادامــه مــطـلب


برچسب‌ها: دانلود آهنگ شهرام صالحی با تنظیم علی عبدالمالکی

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید


بــرای دانلـود به ادامــه مــطلب بــرویـــد


برچسب‌ها: دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای بازم دلم گرفته

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید



بــــرای دانـــلود بــــه ادامـــه مــطــلب بـــرویــد


برچسب‌ها: دانلود آلبوم خدانشناس

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید






بـــرای دانــلود به ادامـــه مطلب بـــرویـــد


برچسب‌ها: دانلود آلبوم نا مسلمون

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید


بــــرای دانلـود به ادامــه مـطلـب بــرویـد


برچسب‌ها: دانلود آهنگ بسیار زیبای یا حبیبی

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید


دانلود در ادامه مطلب


برچسب‌ها: مصاحبه با علی عبدالمالکی

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید


دانلود در ادامه مطلب




ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید


دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید
نوشته شده در تاريخ توسط امید




بـیــوگـــرافـــی در ادمــه مطلبــــ

برچسب‌ها: بیوگرافی علی عبدالمالکی

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ توسط امید
نوشته شده در تاريخ توسط امید
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : میهن تم | بازپخش : بانک جامع قالب های فارسی